انواع آب بند مکانیکی بامناسب ترین قیمت و برترین کیفیت 

 جهت سفارش با مجموعه تماس بگیرید

انواع آب بند مکانیکی بامناسب ترین قیمت و برترین کیفیت؛ جهت سفارش با مجموعه تماس بگیرید

انواع آب بند مکانیکی و اصول کار آنها 

خرید انواع آب بند مکانیکی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت 
آب بند قطعه یا وسیله ای است که با پر کردن فضای خالی بین دو سطح , دو محیط را از هم جدا می کند و بسته به اینکه سطوح آب بندی شونده , نسبت به هم حرکت داشته باشند یا نه ,انواع سیل مکانیکی به دو دسته آب بندی ها استاتیکی و آب بندی ها دینامیکی تقسیم می شود .

آب بند های استاتیکی : دو سطح نسبت به هم حرکتی ندارند .

آب بند های دینامیکی : دو سطح نسبت به هم حرکت دارند .حرکت دورانی یا حرکت رفت و برگشتی.

گاهی حرکت بین دو سطح بسیار جزیی است  ,مانند اتصالات انعطاف پذیر سیستم های لوله کشی . انواع سیل مکانیکی مورد استفاده در این حالت را آب بندی نیمه استاتیکی یا شبه استاتیکی و یا انعظاف پذیر می نامند .

دسته ای ازآب بند ها مانند گرد گیر ها و یا بعضی  از انواع آب بندی های رینگی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و دیگر مواد مضر به فضای آب بندی شده به کار می روند .

 آب بندها (سیل مکانیکی)

سیل مکانیکی استاتیکی

سیل های مکانیکی استاتیکی  را  بر پایه ی نوع شان دسته بندی میکنند و مانند واشر , آب بند رینگی و … سیل ها را گاهی بر پایه جنس شان به دسته های غیر فلزی ,الاستومری , نیمه فلزی و … میشکنند .

گاهی نیز از روی هندسه شان , مانند واشر تخت , مارپیچی شده ,چین دار و… عموما چسب های آب بندی را نیز در دسته ی آب بندی های استاتیکی می شمارند .

سیل مکانیکی دینامیکی

 سیل های دینامیکی به دو دسته ی آب بندی های دورانی و آب بند های رفت و برگشتی تقسیم می شوند . آب بندی های دورانی را نیز به دوسته می شکنند .
-آببندی های تماسی که با اعمال فشار بین دو سطح , عمل اب بندی را انجام می دهند .

-آببندی های غیر تماسی که بدون اعمال فشار و تماس سطحی عمل آب بندی را انجام می دهند