خرید سیل مکانیکی بامناسب ترین قیمت

 جهت سفارش با مجموعه تماس بگیرید

خرید سیل مکانیکی بامناسب ترین قیمت ؛ جهت سفارش با مجموعه تماس بگیرید ​

خرید سیل مکانیکی

خرید سیل مکانیکی در سایز های متفاوت و بهترین متریال با مناسب ترین قیمت در مجموعه ذغال های صنعتی آریا ؛

 به طور کلی ماشینهای صنعتی که دارای محور چرخنده هستند مانند پمپ ها و کمپرسورها , به عنوان “ماشینهای دوار” شناخته می شوند. سیل های مکانیکی یا آب بند مکانیکی نوعی تجهیزات است  که بر روی محور انتقال نیروی یک ماشین دوار نصب شده است که در دستگاه های مختلف اعم از خودرو ، کشتی ، موشک و تجهیزات کارخانه های صنعتی گرفته تا وسایل مسکونی استفاده می شود.

سیل های مکانیکی به منظور جلوگیری از نشت سیال (آب یا روغن) مورد استفاده دستگاه به محیط خارجی در نظر گرفته شده است. این نقش سیل مکانیکی به جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، صرفه جویی در انرژی از طریق بهبود کارایی عملکرد ماشین و ایمنی ماشین کمک می کند.

سیل مکانیکی
سیستم بدون سیل مکانیکی

در صورت عدم استفاده از

سیل مکانیکی ،

مایع از طریق فاصله بین شافت و بدنه دستگاه نشت می کند.

سیل مکانیکی
سیستم با سیل مکانیکی

سیل های مکانیکی حتی از نشت مواد خطرناکی که کنترل مکانیکی آنها دشوار است یا در شرایط سخت فشار بالا و سرعت چرخش زیاد جلوگیری می کند.

انواع اصلی سیل های شافت 

1. پکینگ (Packing)

پیش از خرید سیل مکانیکی خواندن توضیحاتی در مورد انواع اصلی سیل ها خالی از لطف نیست ؛ پکینگ از یک ماده نرم تشکیل شده است که اغلب بافته شده یا به صورت حلقه در می آید.  به طور معمول ، اعمال فشار  به صورت محوری روی پکینگ اعمال می شود ، اما می تواند به صورت شعاعی توسط یک محیط هیدرولیکی نیز اعمال شود.

به طور سنتی و در گذشته ، پکینگ از چرم ، طناب یا کتان ساخته می شد ، اما امروزه معمولاً از مواد بی اثر مانند PTFE فشرده  ، گرافیت فشرده و الاستومرهای گرانول ساخته می شود. اصولا پکینگ مقرون به صرفه است و معمولاً برای مایعات غلیظ و سخت در آب بندی مانند رزین ، قیر یا چسب استفاده می شود. این روش آب بندی ضعیف برای مایعات نازک ، به ویژه در فشارهای بیشتر است. 

پکینگ به ندرت خراب کننده یا فاجعه بار است و می توان آنرا در زمان خاموش 

سیل پکینگ

بودن دستگاه به سرعت و راحتی  تعویض کرد. پکینگ برای پمپ های آب بندی مورد استفاده برای مایعات حاوی ذرات ساینده مناسب نیست. مواد جامد می توانند در مواد پکینگ جاسازی شوند و این امر ممکن است به شافت پمپ یا دیواره آن آسیب برساند. 

2. آب بند مکانیکی

سیل های مکانیکی اساساً از یک یا چند جفت صورت نوری مسطح و بسیار صیقلی تشکیل شده است ، یکی ثابت در محفظه و دیگری دوار ، متصل به محور محرک . سطوح نیاز به روانکاری دارند ، یا توسط خود مایع پمپ شده یا توسط یک مایع مانع. در واقع ، صفحات سیل  فقط زمانی در تماس هستند که پمپ در حالت استراحت است. در حین استفاده ، مایع روان کننده یک قسمت نازک و هیدرودینامیکی بین صفحات سیل روبرو ایجاد می کند که باعث کاهش سایش و کمک به اتلاف گرما می شود. 

خرید سیل مکانیکی

3. سیل دوگانه

سیل های دوگانه از دو سیل مکانیکی که پشت به پشت قرار گرفته اند تشکیل شده است . فضای داخلی دو مجموعه روکش سیل را می توان به صورت هیدرولیک با مایع مانع تحت فشار قرار داد ب. مایع مانع باید با محیط پمپ شده سازگار باشد. سیل های دوگانه به دلیل نیاز به فشار ، پیچیده تر عمل می کنند و معمولاً فقط در مواردی که برای محافظت از پرسنل ، اجزای خارجی و محیط اطراف در برابر مایعات خطرناک ، سمی یا قابل اشتعال ضروری است ، استفاده می شوند.

خرید سیل مکانیکی

4.سیل های متوالی (Tandem seals)

سیل های متوالی  شبیه به سیل های  دوگانه است ، با این تفاوت که دو سیل  مکانیکی در یک جهت هستند و نه پشت سر هم. فقط سیل سمت محصول در سیال پمپ شده می چرخد ​​اما نشت در سراسر سطح سیل در نهایت روان کننده  را آلوده می کند. این امر عواقبی برای سیل مکانیکی و محیط اطراف دارد.

5. سیل های کارتریج

سیل های کارتریج یک مجموعه از قبل مونتاژ شده  از اجزای سیل های مکانیکی است. ساخت کارتریج مسائل مربوط به نصب مانند نیاز به اندازه گیری و تنظیم فشرده سازی فنر را حذف می کند. صفحات سیل نیز در هنگام نصب از آسیب محافظت می شوند. در طراحی , سیل کارتریج می تواند یک پیکربندی تک ، دو یا پشت سر هم باشد .

سیل مکانیکی

ذغال های صنعتی آریا عرضه کننده ذغال های صنعتی و سیل های مکانیکی , انواع سیل های مکانیکی را با کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت بازار عرضه میدارد